Nazwa sprawy |
Zameldowanie na pobyt stały i
czasowy
|
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2017 r., poz. 657. z pózn. zm.) |
Wymagane dokumenty |
1. Dowód osobisty albo paszport,
2. Wypełniony formularz meldunkowy z potwierdzeniem pobytu dokonanym przez właściciela lokalu/domu lub osobę dysponującą innym tytułem prawnym do lokalu (np. najemcę). Potwierdzenia przybycia dokonuje się w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia, 3. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu). Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: wypis (odpis) z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja administracyjna lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu. 4. W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika • Pisemne pełnomocnictwo do zameldowania, • Dowód lub paszport pełnomocnika, Obywatel polski dokonujący zameldowania na pobyt stały lub czasowy w formie dokumentu elektronicznego ePUAP dołącza dokument elektroniczny potwierdzający jego tytuł prawny do lokalu, a obywatel nie posiadający tytułu prawnego do lokalu doł����cza do formularza dokument elektroniczny zawierający oświadczenie właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu potwierdzający pobyt w lokalu oraz dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego właściciela lub podmiotu a, w razie niemożności ich uzyskania odwzorowanie cyfrowe tych dokumentów. |
Sposób załatwienia sprawy |
Zameldowania dokonuje się po
złożeniu formularza
meldunkowego.
Zgodnie z art. 32, ust. 2 ustawy
z dnia 24 września 2010 r. o
ewidencji ludności „organ
dokonujący zameldowania na pobyt
czasowy wydaje osobie, na jej
wniosek, zaświadczenie |
Termin załatwienia sprawy |
Niezwłocznie, po okazaniu wszystkich wymaganych dokumentów i poprawnym wypełnieniu formularza meldunkowego. |
Miejsce załatwienia sprawy |
Stanowisko ds. ewidencji
ludności i dowodów osobistych Nr pokoju 12 Nr Tel. 25 641 54 02 wew. 41 Godziny pracy: Poniedziałek – Piątek 8.00 – 15:50 |
Opłata skarbowa |
1. Czynności zgłoszenia
zameldowania nie podlegają
opłacie skarbowej 2. Opłata skarbowa:
|
Tryb odwoławczy |
Brak |
Dodatkowe informacje |
1. Formularz można pobrać w
pokoju numer 12 2. Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu przybycia do tego miejsca. 3. Zameldowanie ma charakter rejestracyjny. 4. W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące)- wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy). Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców). |
Pliki do pobrania |
|
![]() ![]() |
![]() Urząd Miasta i Gminy w Mordach ul. Kilińskiego 9 08-140 Mordy tel. 25-641-54-02mailto:sekretariat@mordy.pl fax 25-641-51-15 ![]() |